Tengok Tahun Tayar Kereta

Jadi sebelum anda ingin memulakan perjalanan anda perlu mengetahui beberapa petanda sama ada anda perlu menukar tayar kereta baharu ataupun tidak kerana ianya berkait rapat. Jika anda bajet lebih adalah lebih baik dapatkan terus jenama tayar iniKlik setiap jenama untuk lihat harga.

Bern Tyre Tayar Kereta Terpakai Home Facebook

Satu-satu tayar akan tamat tempoh setelah 4 tahun dari tarikh ianya dibuat.

Tengok tahun tayar kereta. Berikut ialah diskaun harga tayar berdasarkan tahun tayar yang dikeluarkan dari Tahun Semasa 2016. 16-03-2016 Tayar kereta sebenarnya ada tarikh luput. Cara nak tengok tahun pengeluaran tayar kereta machillen.

Sepanjang 15 tahun pegang lesen ni dah few times dah encounter benda ni. Tayar gred premiumpaling terbaik. Lepas tu terus memecut perlahan-lahan pergi bengkel kereta untuk tukar tayar baru.

03-02-2021 Pilihlah tayar berdasarkan keutamaan anda pada kenderaan yang dipandu. Bila dah sampai bengkel diorang buka tayar yang rosak dan tolong check juga tayar-tayar yang lain. 02-11-2017 JANGKA hayat set tayar baharu kereta anda mungkin berakhir selepas memandu sejauh 16000km hingga lebih 80000km perjalanan.

Berikut ialah diskaun harga tayar berdasarkan tahun tayar yang dikeluarkan dari Tahun Semasa 2016. Kebanyakan pengilang tayar hanya memberi jaminan antara tiga hingga empat tahun sahaja. Selamat mencuba dan hati-hati memandu.

13-10-2017 Jika anda menukar tayar yang baru pastikan tahun pengeluarannya ialah tahun yg terkini. 28-06-2019 Mengikut beberapa kajian setiap tayar perlu ditukar selepas 3 tahun atau 4 tahun penggunaan dan ianya bergantung dengan jarak perjalanan yang selalu digunakan oleh kereta tersebut. Setiap tayar akan ada.

Senarai Jenama Tayar Mengikut Gred. 06-03-2021 Tayar yang dipakai pada kereta juga selalunya elok sehingga 3 atau 4 tahun bergantung pada penggunaan kereta dan juga kekerapan di atas jalan. Pemilihan tayar kereta terbaik untuk kereta mungkin tidak berapa dipandang berat oleh sesetengah orang.

So apa lagi kene sound lahTayar lama u jual rm175 ke u tau x tayar ni dah expired mana boleh jual harga ni saya suruh dia pergi. Jika membeli tayar keluaran Tahun 2015 minta diskaun sebanyak 20 daripada harga asal. Tayar bengkak atau rosak Jika keadaan tayar korang sudah bengkak atau rosak itu petanda tayar itu wajib ditukar kerana akan membahayakan pemanduan korang atas jalan raya terutamanya jika tayar tersebut jadi.

Cara nak tengok tahun pengeluaran tayar kereta continental. By Izuan Dec 27 2017 pada 809 AM. Jeng jeng jengTayar bengkakTayar kereta bengkak benjol ni bukan pertama kali pun terjadi.

Dengan keadaan tayar kereta yang merekah dan hampir pecah sempat lagi aku jumpa dengan bro Eizil di KB Mall untuk hantar simkad prepaid ONEXOX yang dia order. SILA KONGSI MAKLUMAT INI. Cara Tengok Tahun Tayar Kereta.

Jika korang masih lagi berdegil untuk menggunakan tayar yang dah tamat tempoh korang perlu menanggung risiko seperti ini. Semoga perkongsian ini membantu kalian agar tidak ditipu oleh pemilik kedai tayar. Anda boleh lihat dengan mata kasar dan jika sekiranya thread kereta anda sudah melebihi hadnya itu petanda sudah tiba masanya anda menukar tayar kereta anda.

Kalau beli tayar baru pastikan lihat tahun. Apabila ia melebihi tempoh yang dibenarkan ia boleh mengundang bahaya seperti keretakan pada permukaan tayar dan tidak lagi mencengkam di jalan dengan sempurna kerana disebabkan oleh bahan getah yang sudah luput dan mengeras. 07-06-2017 Tengok kereta nak slide jauh mana.

02-12-2016 Jika anda perasan tayar kereta mempunyai tanda aras atau pengukur tahap kerosakannya. Kalau sudah jalan 80000 km tayar akan jadi botak dan kena tukar. Namun semua itu turut bergantung kepada beberapa faktor lain seperti jenis kenderaan gaya pemanduan jenis tayar kondisi kenderaan dan penyenggaraan tayar.

Ada 2 jenis pengeluaran. Jenama tayar berada dalam kelas pertengahan masih dikira baik. Tayar yang baru ada yang rm175185 baik amik yag baru puas hati minta dorang bawa keluar tayar tu nak tengok pomen tu pon bawa lah tayar baru yang harga rm175 bila tanya tahun buatan tayar tu muka pomen dah mula cuak baru dia habaq tayar tahun 2011.

28-02-2015 Kebanyakan pengilang tayar yang menghasilkan tayar hanya memberi jaminan ketahanan pada tayar antara 3-4 tahun sahaja. Baca sikit2 bila ada masa. Tengok2 tenung2 tetiba I spotted something.

Gambar duit syiling lama malaysia gambar bayi baru lahir lucu gambar dalam kapal terbang air asia formula masa dan waktu tahun 4 gaji penjawat awam 2020 jadual pembayaran gaji 2020 four points by sheraton mahabalipuram foto makanan termahal di dunia gambar cara cara solat subuh. Cara nak tengok expiry date tayar kereta. 2015 20 2014 40 2013 60 2012 80 2011 ke bawah PERCUMA.

Jika melebihi tempoh yang dibenarkan dikhuatiri boleh mengundang bahaya seperti keretakan pada permukaan tayar selain cengkaman tayar semakin berkurangan disebabkan getah yang sudah luput dan keras. Mula-mula pastikan tayar kereta anda sudah guna 4 tahun. Yg baharu ada RM175 RM185.

Oleh itu kami sajikan antara cadangan jenis tayar kereta yang terbaik sebagai pilihan anda berdasarkan kenderaan harian yang kita pandu atau sering lihat di jalan raya seperti Perodua Bezza Perodua Myvi Proton Iriz Proton Saga dan Honda City. Tayar kereta yang melebihi 5 tahun masih boleh digunakan cuma ianya sudah keras yang mungkin mengurangkan keselesaan memandu. Bawa MyKad bagi warganegara Malaysia atau isi borang permohonan KWSP 9B AHL.

Dapatkan tahun yang terkini. Jika membeli tayar keluaran Tahun 2015 minta diskaun sebanyak 20 daripada harga asal. 04-10-2019 Bila Kita Kena Tukar Tayar Kereta.

Cuba yall tengok video ni. 18-10-2018 Tempoh penggunaan tayar kereta yang baik adalah dalam tempoh 5 tahun daripada tarikh ianya dikeluarkan. Tayar Michelin Goodyear Bridgestone Dunlop Hankook Yokohama Continental Viking ngan tayar China pun ada ok.

So tak adolah nak panik menggelabs tak tentu pasal. 2011 ke bawah PERCUMA. Kalau tayar kereta belum sampai 4 tahun semak meter kereta untuk mengetahui sama ada kereta anda sudah jalan sampai 80000 km atau belum.

Bawah dari nilai 200 pulak memang sedap kita sesah tayar tayar tu tapi kena beringat sebab pengeluar yang ingin memaksimum kan contact tayar pada jalan akan mengurangkan sebanyak yang mungkin jaluran yang ada.

Ramai Kena Kelentong Dengan Kedai Tayar Ini Cara Mudah Semak Tarikh Tayar Kereta Salam My

Jangka Hayat Tayar Kereta Wajib Tahu Kalau Pandu Kereta

Tips Untuk Tukar Tayar Kereta Eratuku

Cara Nak Kenal Tayar Kereta Yang Dah Botak

Toyo Proxes Tr1 Tayar Pilihan Bonda

Tips Membeli Tayar Kereta Elak Di Tipu

Tayar Kereta Jenis Apa Yang Terbaik Untuk Jentera Anda

Cara Nak Kenal Tayar Kereta Yang Dah Botak

Tayar Baru Yang Disimpan Lama Boleh Rosak Sendiri Paultan Org

Cara Semak Dan Baca Kod Tayar Kereta Carian Semasa

Tayar Kereta Ada Expiry Date Queenbee By Mek

Cara Cara Tengok Saiz Tekanan Dan Tahun Tayar Yg Betul Youtube

Tips Ketahui Tarikh Lahir Dan Usia Tayar Kereta Anda Funtasticko Net

Tips Membeli Tayar Kereta Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda Berita Terkini

Cara Mengetahui Usia Tayar Kereta Motor Anda Cakap Pomen Motor

Cara Mudah Mengenal Pasti Saiz Tayar Youtube

Tayar Kereta Jenis Apa Paling Baik

Bern Tyre Tayar Kereta Terpakai Home Facebook

Ramai Kena Kelentong Dengan Kedai Tayar Ini Cara Mudah Semak Tarikh Tayar Kereta Salam My


LihatTutupKomentar